5/5 (1نفر)
18 سپتامبر 2020
۰
Bitvise بهترین جایگزین برای Putty
زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی و مقایسه putty و bitvise

از جمله مشکلات و سختی کار کردن با putty میتوان به مدیریت سخت لیست فایل ها و دایرکتوری ها اشاره کرد. که تنها از طریق محیط ssh قابل دست یابی به فایل ها ودایرکتوری سیستم عامل لینوکس رو برای شما فراهم میکند. ما در این پست قصد داریم به معرفی و آموزش نرم افزار bitvise ssh client بپردازیم. شما با BitVise Ssh Client میتونید به راحتی دقیقا همانند فولدر های ویندوز به صورت گرافیکی لیست فایل و دایرکتوری های سرور لینوکس را مشاهده و مدیریت کنید.

 

معرفی نرم افزار Putty

پوتی یا به اصطلاح Putty یک نرم افزار کاملا رایگان برای اتصال به سرور های لینوکس از طریق محیط ترمینال می باشد. این نرم افزار توسط Simon Tatham در سال 1999 توسعه و طراحی شد.

پوتی برای اجرا فقط در ویندوز طراحی شده است. در سیستم عامل هایی که بر پایه ی لینوکس هستند مثل اندروید، Centos و… برای اتصال به ترمینال سرور نیازی به نرم افزار های نصبی مثل Putty نیست. پوتی از پروتکل های مختلفی مثل SSH, Telnet, Scp, Rlogin و… پشتیبانی میکند.

 

دانلود Putty

برای دانلود نرم افزار پوتی بهتر است، از سایت اصلی این شرکت آخرین نسخه را دریافت کنید. ما در این جا لینک آخرین نسخه این نرم افزار رو در دو نسخه 64bit و 32bit تنظیم کردیم.

دانلود نرم افزار putty 64bit

دانلود نرم افزار putty 32bit

 

اموزش وصل شدن به سرور با Putty

در ابتدا باید توجه داشته باشید برای وصل شدن به سرور مجازی لینوکس باید از پروتکل SSH استفاده کنید. پروتکل SSH رمزگذاری شده می باشد و برای ارتباط بین کلاینت و سرور مورد استفاده قرار میگیرد.

حتما بخوانید:  آموزش آپلود مستقیم فایل در هاست با PHP

 

  • 1. ابتدا نرم افزار Putty را باز کنید.

 

  • 2. در ادامه با توجه به عکس زیر، در گزنه ی یک ip سرور لینوکس را وارد کنید. در گزینه 2 پورت اتصال (به صورت دیفالت پورت ssh 22 است.). در گزینه 3 روی دکمه Open جهت اتصال کلیک کنید.

اتصال به PuTTY

 

  • 3. در این صفحه باید یوزر نیم سرور لینوکس را وارد کنید. ( به صورت دیفالت در سیستم عامل لینوکس یوزر root است. )

اتصال به PuTTY

 

  • 4. در این صفحه شما باید رمز عبور سرور لینوکس را وارد کنید. توجه کنید هنگام تایپ رمز عبور کاراکتری نمایش داده نخواهد شد.

اتصال به PuTTY

در چهار مرحله شما موفق به استفاده و متصل شده به سرور لینوکس با استفاده از نرم افزار putty شدید. در این جا اموزش وصل شدن به سرور با Putty به اتمام رسید.

 

معرفی نرم افزار Bitvise

Bitvise یک نرم افزار کاملا رایگان و انعطاف پذیر برای ویندوز است. این نرم افزار از آخرین نسخه شبیه ساز ترمینال گرافیکی استفاده میکند. Bitvise به غیر از پروتکل SSH از پروتکل های SFTP, FTP, RDP و… پشتیبانی میکند.
bitvise بهترین جایگزین PUTTY برای اتصال به سرور های لینوکس است.
عمده ترین برتری که bitvise نسبت به Putty دارد، محیط گرافیکی لیست دایرکتوری هاست. که شما از این طریق میتوانید لیست تمام فایل و فولدر هارو مشاهده و مدیریت کامل مثل حذف، ایجاد، انتقال و… داشته باشید.

 

دانلود نرم افزار Bitvise

ما در لینک زیر برای شما نرم افزار Bitvise را از سایت اصلی قرار دادیم.

دانلود نرم افزار Bitvise

صفحه دانلود bitvise سایت اصلی

 

حتما بخوانید:  پهنای باند چیست؟ مهم بودن Bandwidth و دلیل نیاز ما

اموزش وصل شدن به سرور لینوکس با bitvise

در این قسمت قصد داریم آموزش کامل اتصال به سرور لینوکس و استفاده از نرم افزار bitvise را آموزش دهیم.

  • 1. ابتدا نرم افزار bitvise ssh client را باز کنید.

اتصال به Bitvise

 

  • 2. مطابق تصویر زیر ابتدا در کادر شماره ی یک ip سرور را وارد کنید. در کادر شماره 2 پورت سرور را باید وارد کنید، که به صورت دیفالت عدد 22 می باشد. و در ادامه کادر شماره 3 باید username سرور را وارد کنید، در سرور های لینوکس username کلمه ی root است. در نهایت کادر شماره 4 را که کلمه ی Log IN است را کلیک کنید.

اتصال به Bitvise

 

  • 3. در کادر شماره یک باید Password ورود به سرور را تایپ کنید، و در نهایت روی دکمه ی ok کلیک کنید.

اتصال به Bitvise

 

4. در این مرحله شما با موفقیت توانستید وارد سرور بشید، به صورت خودکار 2 کادر SSH سرور برای تایپ کردن دستورات و command linux است، و یک کادر برای مدیریت فایل های سرور به صورت کاملا گرافیکی برای شما باز خواهد شد. که شما در این کادر قابلیت مدیریت کامل فایل ها و فولدر هارو دارید.

 

جمع بندی

امیدوارم نهایت استفاده را از این آموزش ببرید و آرزو داریم برای شما مفید بوده باشد. شما با مطالعه این مقاله با Putty و Bitvise به صورت کامل آشنا میشید و شیوه ی کار با این دو نرم افزار قدرتمند را فراخواهید گرفت.

علاوه بر این میتوانید تمامی سوالات و نکاتی که در ذهن دارید را از ما در قالب نظر در همین صفحه بپرسید. و همین طور بسیار خوش حال خواهیم شد نظرات شخصی و تجربیاتتون رو در این صفحه با ما و سایز کاربران در بخش کامنت ها در میان بگذارید. حتما از پیشنهادات شما استقبال می کنیم و سریعا پاسخ تمام سوالات شما را میدهیم.

در صورتی که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده، انتظار داریم لطفا از طریق دکمه های زیر با سایر دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

5/5 (1نفر)
از این مطلب خوشتان آمد؟
دیدگاه های کاربران
۰ دیدگاه
هیچ دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اگر تمایل داشتید می توانید از طریق فرم بالا دیدگاه جدیدی ارسال کنید.