لطفا امتیاز بدید
13 آوریل 2022
۰
معرفی انواع دامنه های کشوری که باید بدانید
زمان مطالعه: 9 دقیقه

دامنه های کشوری

 

هر کشوری دامنه های کشوری مختص خود را دارد که مخفف اسم آن کشور می باشد. پسوند کشور یک دامنه سطح بالای اینترنتی است که عموماً برای سایت های مستقر در یک کشور، دولت مستقل یا قلمرو وابسته که با کد کشور شناسایی می شود استفاده یا رزرو شده است.

همه دامنه ها به .com، .org یا .edu ختم نمی شوند. اگر وب سایت به این دامنه های سطح بالای عمومی ختم نمی شود، احتمالاً وب سایت روی سروری در کشور دیگری میزبانی می شود، یا منشأ کسب وکار در کشور دیگری است. کشورهای مختلف از پسوند های مختلفی استفاده می کنند، اما همه آنها فقط از دو حرف تشکیل شده اند. اگر با یک وب سایت با پسوند دامنه دو حرفی منحصر به فرد مواجه شدید که در هر نقطه ای بین A – E شروع می شود، در اینجا معادل کشور آن را جستجو کنید. ما فهرستی از پسوند های دامنه کشور های مختلف را معرفی کرده ایم.

 

معرفی دامنه های کشوری

 

.ir – ایران

دامنه ملی جمهوری اسلامی ایران .ir مخفف iran است. که توسط شرکت ایرنیک در صورتی که نام دامنه شما خلاف قوانین نباشد ثبت می گردد. دامنه های .ir ظرف مدت زمان بین 4 الی 24 ساعت فعال می شود. از لحاظ قیمتی دامنه های ایرانی نسبت به دامنه های بین المللی قیمت پایین تری دارند و باصرفه تر هستند ولی با این حال ما پیشنهاد می کنیم هنگام ثبت دامنه خود دامنه بین المللی آن را هم ثبت کنید.

 

دامنه کشوری روسیه

 

.ru – روسیه

دامنه .ru یک دامنه سطح بالای کد کشور است. در 7 آوریل 1994 برای روسیه معرفی شد. این دامنه رسمی روسیه و یک آدرس وب ایده آل برای مشاغل و افراد روسی است. دامنه های .ru به کسب و کار شما در ایجاد حضور دیجیتالی قوی در روسیه کمک می کند. و از آنجایی که یک پسوند دامنه رایج در اروپا است، کسب و کار یا نام تجاری شما را در بازار شناخته شده می کند.

با دامنه های .ru می توانید صفحات وب خود را در موتور های جستجوی محلی بهینه کنید. به این ترتیب محتوای شما رتبه بالایی کسب می کند و ترافیک هدفمندی را در وب سایت خود دریافت می کنید. با استفاده از دامنه های  .ruمشخص می شود که سایت شما خدمات خود را برای کاربران روسی ارائه می دهد.

 

.us – آمریکا

یکی از دامنه های کشوی .us است که آدرس اینترنتی کشور آمریکا می باشد. از منظر تجاری .us شرکت های داخلی و بین‌المللی را در هر اندازه و صنعتی قادر می سازد تا از علائم تجاری خود محافظت کرده و هویت شرکتی را به صورت آنلاین در ایالات متحده ایجاد کنند. همین امر در مورد موسسات غیرانتفاعی و خیریه نیز صادق است و آنها را قادر می سازد تا حضور خود را در داخل ایالات متحده آمریکا نشان دهند.

علاوه بر این، ثبت پسوند .us به شما این فرصت را می دهد که دامنه خود را در فهرست ایالات متحده ثبت کنید. این سرویس رایگان به ایجاد کسب و کار شما و تبلیغ خدمات شما کمک می کند. دامنه شما می تواند به صورت آنلاین در صفحه کد پستی ایالات متحده فهرست شود. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در وبستر، نیویورک (کد پستی 14580) واقع شده است، دامنه شما می تواند در وب سایت .us14580 فهرست شود. فهرست .us برای کار به عنوان یک نوع صفحه زرد برای مناطق محلی طراحی شده است. این فهرست منحصر به فرد شامل هزاران کسب و کار، سازمان، باشگاه و مدرسه در جامعه محلی شما می شود.

 

.ae – امارات

هنگام جستجوی آنلاین، کاربران اینترنت اماراتی انتظار دارند آدرس های وب سایت با نام دامنه .ae را ببینند. خواه اهل امارات باشید، صاحب یک کسب و کار کوچک، معلم، مهندس، یا فقط کسی که از ارتفاعات نمادین و شب های پر ستاره قدردانی می کند، یک نام دامنه .ae برای شما مناسب است. با نام دامنه .ae شما در نتایج جستجوی محلی و در قلب مردم محلی رتبه بالاتری خواهید داشت.

حتما بخوانید:  آموزش آپلود مستقیم فایل در هاست با PHP

برای رشد کسب و کار اینترنتی ارتباط خود را با فرهنگ اماراتی و تعهد به ارائه بهترین تجربه اینترنتی در امارات متحده عربی با دامنه .ae نشان دهید. نام دامنه .ae کوتاه، حرفه ای و خاطره انگیز است که به وب سایت شما کمک می کند تا در دریایی از محتوای آنلاین برجسته شود. اقتصاد امارات متنوع ترین اقتصاد در تمام کشورهای عربی خلیج همیشه فارس با پیشرفته ترین زیرساخت ها در منطقه است.

 

دامنه کشور ترکیه

.tr – ترکیه

.tr به پسوند رسمی دامنه ترکیه اشاره دارد. این دامنه در سال 1987 معرفی شد و برای نهاد های وابسته به این کشور در نظر گرفته شد. TR علاوه بر اینکه به عنوان کد دو حرفی کشور ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مخفف کلمات رایج دیگر نیز استفاده می شود. معانی دیگر TR عبارتند از: Tom Raider (بازی آنلاین)، tyrannosaurus rex (دایناسور)، کل درآمد (تجارت)، trace (ریاضیات) و times roman (سبک فونت).

 

.iq – عراق

کاربران اینترنت عراقی انتظار دارند آدرس های وب سایت را با نام دامنه .iq ببینند. چه یک عراقی محلی، یک صاحب کسب و کار کوچک، یک مهندس، یک کارگر ساختمانی، یا فقط کسی که قدردان تاریخ و عسل هستید، یک نام دامنه .iq برای شما مناسب است. ارتباط خود را با فرهنگ عراق و تعهد به ارائه بهترین تجربه اینترنتی در عراق با دامنه IQ نشان دهید. نام دامنه .IQ کوتاه، حرفه ای و به یاد ماندنی است که به وب سایت شما کمک می کند تا در دریایی از محتوای آنلاین برجسته شود.

 

.eu – اروپا

نام دامنه .eu نام دامنه رسمی برای شرکت ها و افراد اروپایی است. این دامنه به اندازه دامنه های COM مهم هستند، زیرا هیچ TLD دیگری برای نماینده اتحادیه اروپا وجود ندارد. به همین دلیل، باید سریع عمل کنید و نام های دامنه .eu را که برای شما یا کسب و کارتان مهم است، ثبت کنید. .eu برای ثبت نام برای سازمان ها و ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا باز است. این بدان معناست که شما می توانید به دنیا نشان دهید که یک شخص حقوقی مستقر در اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین یا نروژ هستید و تحت پوشش کلیه قوانین و استانداردهای تجاری مرتبط هستید.

 

.pk – پاکستان

PK پسوند دامنه کد کشور پاکستان است، نامی که در اردو و فارسی به معنای سرزمین پاکان است. اگر می خواهید کاربران اینترنت در پاکستان را هدف قرار دهید، پس pk پسوند دامنه مناسب برای شما است. PKPKNIC مرجع مجاز برای انجام ثبت آن است. در سال 1992 معرفی شد و برای نهاد های وابسته به این کشور در نظر گرفته شد.

 

.de – آلمان

پسوند دامنه .de کد کشور آلمان است. پسوند .de را دریافت کنید و کسب و کار خود را در یکی از شلوغ ترین بازار های جهان راه اندازی کنید. پسوند دامنه .de یک داستان موفقیت بزرگ است، یکی از بالاترین دامنه های کد کشور ثبت شده است و در همان بالا با دامنه های عمومی نیز وجود دارد. این محبوبیت نشانه واضحی از قدرت بازار دامنه در آلمان است. این کشور با جمعیتی در سال 2015 کمی بیش از 82 میلیون نفر است که 70 میلیون نفر از آنها کاربران اینترنت هستند. این تعداد مشتریان زیادی است که باید هدف قرار دهید.

هنگامی که این دامنه را ثبت می کنید نه تنها رتبه بهتری در نتایج جستجوی محلی کسب می کنید، بلکه محصولاتی برای محافظت از نام دامنه و هویت خود دریافت می کنید. با هر نام دامنه ای که ثبت می کنید، یک گواهی Alpha SSL برای احراز هویت کسب و کار و محافظت از مشتریان شما به شما می دهند که این کار باعث بالا برن امنیت این دامنه می شود.

حتما بخوانید:  آموزش 0 تا 100 ریموت دسکتاپ

 

.sa – عربستان سعودی

به عنوان بخشی از CITC، مرکز اطلاعات شبکه عربستان سعودی (SaudiNIC) خدمات ثبت نام دامنه را مدیریت می کند که در دامنه های سطح بالای کد کشور عربستان سعودی یا همان sa. ثبت دامنه sa در سال 1995 آغاز شد. در حالی که در سال 2010 برای السعودیة آغاز شده بود. در فوریه 2021، ثبت کننده های معتبر دامنه برای نام دامنه های سعودی ارائه خدمات به ثبت کنندگان افراد و نهاد های غیردولتی را آغاز کردند، و برای نهاد های دولتی، خدمات ثبت توسط مرجع دولتی دیجیتال (DGA) با هدف بهبود بازار نام دامنه سعودی ارائه می شود.

 

دامنه کشوری چین

.cn – چین

دامنه CN یک دامنه سطح بالا برای کشور چین است. با توجه به حجم مخاطبان و بازار چینی، دامنه CN با بیش از 20 میلیون ثبت یکی از پرکاربردترین دامنه ها در جهان است. مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین یا CNNIC آژانس دولتی است که مسئول عملیات و مدیریت ثبت نام دامنه چین است. قبل از می 2012، فقط مشاغل ثبت شده در چین می توانستند دامنه CN بخرند. با این حال، CNNIC از آن زمان سیاست ثبت را تغییر داده است، و اکنون هر کسی می تواند یک نام دامنه CN را خریداری کند، چه شرکتی چینی یا خارجی، یا اگر فردی مقیم چین باشید یا نباشید.

 

.fr – فرانسه

پسوند fr کد کشور فرانسه است. اگر کسب و کار شما بازار فرانسه را هدف قرار داده است، دامنه fr می تواند مکمل کاملی برای وب سایت شما باشد. هر شرکت یا فردی که در اتحادیه اروپا و همچنین در سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین ساکن است، می تواند یک نام دامنه fr ثبت کند. همین امروز دامنه fr خود را بخرید و با مخاطبان فرانسوی خود ارتباط برقرار کنید.

 

.jp – ژاپن

دامنه jp متعلق به کشور ژاپن می باشد. دامنه JP علاوه بر شرکت هایی که در ژاپن تجارت می کنند، در خارج مرز های ژاپن نیز بسیار محبوب شده است. ثبت دامنه jp به دلایل مختلفی می تواند بسیار مهم باشد، از جمله محافظت از علامت تجاری شما، توسعه حضور تجاری در ژاپن، رشد تجارت ژاپنی شما و جلب اعتماد ژاپنی ها. اگر شرکت شما به دنبال رشد تجارت در بازار ژاپن است، ثبت دامنه JP می تواند یک شروع عالی باشد.

 

.kr – کره جنوبی

KR نشان دهنده پسوند رسمی دامنه کشور کره جنوبی است. در سال 1986 معرفی شد و برای نهاد های وابسته به این کشور در نظر گرفته شد. KISA مرجع مجاز برای انجام و ثبت این دامنه می باشد. ثبت نام دامنه KR برای سازمان ها و افراد دارای مدرک معتبر اقامت در کره آزاد است.

 

.ar – ارمنستان

AM پسوند دامنه برای جمهوری ارمنستان، کشوری در منطقه قفقاز است. ارمنستان به دلیل روابط خوب با اروپا و خاورمیانه شاهد افزایش تجارت بوده است. پسوند دامنه توسط رجیستری ارمنستان AMNIC اداره می شود و هر کسی می تواند برای مدت حداقل دو سال آن را ثبت کند. am توسط ISOC-AM، یک بخش محلی از جامعه اینترنت اداره می شود. در حالی که ccTLD در ابتدا برای مشاغل ارمنی در نظر گرفته شده بود، بسیاری از ثبت کنندگان فعلی آن از آن به عنوان هک دامنه برای نام های تجاری یا شخصی استفاده می کنند که به am ختم می شود.

حتما بخوانید:  Bitvise بهترین جایگزین برای Putty

 

.az – آذربایجان

دامنه az، دامنه سطح بالای کد کشور برای آذربایجان است. آذربایجان با جمعیتی بالغ بر 9235100 نفر در رتبه بیست و هشتمین کشور پرجمعیت آسیا قرار دارد. این دامنه ها با پسوند az در آذربایجان و اطراف منطقه جغرافیایی آن بسیار محبوب هستند. شما می توانید دامنه .az خود را ثبت کنید و یک صفحه وب حرفه ای، یک وب سایت شخصی، یک وبلاگ یا یک پورتال آنلاین برای نشان دادن ارتباط با این منطقه ایجاد کنید. البته باید بگویم دامنه az از سال 1993 فعال است.

دامنه .az می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شرکت های داخلی و بین المللی باشد که می خواهند تجارت خود را در آذربایجان نمایندگی کنند. در آذربایجان زبان رایج آذربایجانی است.  هنگامی که شما این بازار محلی را با نام دامنه محلی هدف قرار می دهید، اثبات تعهد خود را به مشتریان محلی نشان می دهید. از این طریق می توانید درآمد وب سایت خود را به حداکثر برسانید. در کنار این، ثبت یک کلمه کوتاه یا رایج در یک ccTLD (دامنه سطح بالای کد کشور) بسیار ساده تر از سایر نام های دامنه محبوب تر مانند .com یا .net است. علاوه بر این، دامنه سطح بالای کد کشور به شما این امکان را می دهد که هک دامنه را بسیار آسان تر پیدا کنید.

 

.ua – اوکراین

UA پسوند دامنه کد کشور اوکراین است که اشخاص تجاری و حقوقی باید دید خود را در بین کاربران اینترنت در این کشور اروپای شرقی افزایش دهند. اگر به دنبال هدف قرار دادن بازار اوکراین هستید، UA ضروری است. دامنه های UA برای مشاغل و افراد علاقه مند به گسترش نام تجاری یا خدمات خود در اوکراین در نظر گرفته شده است. چه یک بومی یا بازدیدکننده، ثبت دامنه .UA به وب سایت شما اعتبار لازم برای موفقیت در اوکراین را می دهد.

 

.ca – کانادا

دامنه .ca برای افراد و سازمان های واقع در کانادا است. این می تواند به شما کمک کند تا با شهروندان این کشور آمریکای شمالی که به دلیل اقتصاد قوی، شگفتی منظره و غرور ملی شناخته شده است، ارتباط برقرار کنید. هیچ چیز کانادا را مانند آدرس ایمیل و وب سایت با پسوند دامنه ca نمی گوید. کسب و کار. با کانادایی ها با نام دامنه ای که آنها می شناسند و به آنها اعتماد دارند، مستقیماً صحبت کنید. یا با ثبت نسخه ca از برند خود محافظت کنید. هنگامی که در حال راه اندازی یک حضور آنلاین هستید، یکی از مهمترین چیزها برای موفقیت ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف است. و اگر آن مخاطب در کانادا زندگی می کند، .ca را ثبت کنید تا خود را به مکانی که آنها خانه می نامند متصل کنید.

 

.in – هند

حضور آنلاین خود را با نام دامنه شناخته شده in افزایش دهید. نام دامنه .in به دنیا می گوید که تجارت و وب سایت شما هندی است. به این دلیل که .in دامنه سطح بالای کد کشور هند است. نام دامنه in که توسط هندی ها شناخته شده و مورد اعتماد است، یک انتخاب عالی برای هر کسب و کاری است که در هند فعالیت می کند یا مصرف کنندگان هندی را هدف قرار می دهد.

با ثبت دامنه in به میلیون ها سازمان هندی بپیوندید. پسوند دامنه in میلیون ها ثبت نام دارد و توسط صرافی ملی اینترنت هند مدیریت می شود که بر همه دامنه های سطح بالا نظارت دارد. امروز وب سایت in خود را راه اندازی کنید و از سابقه ای که یک نام دامنه in ارائه می کند لذت ببرید.

لطفا امتیاز بدید
از این مطلب خوشتان آمد؟
دیدگاه های کاربران
۰ دیدگاه
هیچ دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اگر تمایل داشتید می توانید از طریق فرم بالا دیدگاه جدیدی ارسال کنید.