لطفا امتیاز بدید
6 فوریه 2022
۰
بک آپ گرفتن از ایمیل ها و انتقال در سی پنل
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بک آپ گیری از ایمیل ها در سی پنل

 

شما از دو روش می توانید برای گرفتن بک آپ از ایمیل ها در سی پنل اقدام کنید، روش اول از طریق فول بک آپ و روش دوم که ساده و سریع تر است از طریق کپی فولدر های مربوطه. با پرشین میزبان همراه باشید تا روش انتقال و بک آپ گرفتن از ایمیل ها در سی پنل را نمایش دهیم.

 

انتقال ایمیل سی پنل از هاست به هاست دیگر

بکاپ گیری از ایمیل های هاست برای مواقعی مناسب است که به هر دلیلی تصمیم دارید ایمیل های هاست خود را آرشیو نموده و یا در هاست دیگری مثل هاست ایمیل آن ها بازیابی کنید. حتی ممکن است قصد انتقال سرویس داشته و تمایل داشته باشید کلیه اطلاعات از جمله ایمیل های خود را به هاست مقصد منتقل کنید در چنین شرایطی به سادگی می توان یک نسخه بکاپ از ایمیل های هاست تهیه نمود و به هاست مقصد منتقل کرد.

 

در ادامه نحوه بکاپ گیری از ایمیل های هاست و ریستور بکاپ ایمیل در هاست مقصد و همچنین انتقال ایمیل های هاست Cpanel به هاست ایمیل را بررسی می کنیم. دقت داشته باشید می توان در خصوص تهیه فول بکاپ از هاست سی پنل نیز اقدام کرد که شامل ایمیل های هاست نیز می باشد اما ممکن است به دلیل زمان بر بودن یا سنگین بودن بکاپ ترجیح دهید که فقط یک نسخه بکاپ از ایمیل های هاست تهیه کنید.

 

مراحل گرفتن بک آپ از ایمیل در سی پنل

  1. در مرحله اول ابتدا وارد پنل سی پنل خود شوید
  2. سپس وارد File Manager پنل خود شوید (همانند تصویر زیر می توانید از دو بخش وارد فایل منیجر پنل خود شوید)
حتما بخوانید:  آموزش نصب سرویس FTP روی لینوکس Centos

 

فایل منیجر هاست سی پنل

 

در قسمت home فایل منیجر هاست خود دو دایرکتوری به نام های mail و etc مشاهده می کنید که شامل ایمیل ها و پیکربندی های مربوط به ایمیل های هاست شما هستند، این دو فولدر را انتخاب کنید.

 

بک آپ ایمیل در سی پنل

 

پس از انتخاب دو دایرکتوری مورد نظر، با کلیک راست و انتخاب گزینه Compress اقدام به ساخت فایل فشرده ای از این دو فولدر میکنیم.

 

انتقال بک آپ ایمیل از سی پنل

 

با انتخاب گزینه Compress کادری مشابه تصویر به شما نمایش داده می شود، در این مرحله شما می توانید پسوند فایل بک آپ خود را انتخاب نمایید و همچنین نام فایل را بک آپ را نیز تغییر دهید (پیشنهاد پرشین میزبان انتخاب پسوند .zip می باشد)

 

بک آپ سریع ایمیل در سی پنل

 

پس از پایان عملیات فشرده سازی یک فایل زیپ در مسیر home هاست سی پنل مبدا نمایش داده خواهد شد این فایل در واقع بکاپ ایمیل های هاست شما می باشد. همانند تصویر زیر فایل etc.zip همان فایل بکاپ مورد نظر است و می توان آن را در سیستم دانلود و آرشیو کرد یا در هاست دیگر آپلود نمود. برای دانلود فایل روی آن راست کلیک نموده و گزینه Download را انتخاب کنید.

 

Email Backup in Cpanel

 

کار به اتمام رسید، تنها کافیست در هاست دیگر خود که قصد ریستور ایمیل ها را دارید، فایل فشرده را در فایل منجیر همان هاست آپلود کرده و از حالت فشرده خارج نمایید

 

نکته: بررسی کنید ایمیل های موجود در هاست قبلی بر پایه چه دامنه هایی ایجاد شده بودند و در هاست مقصد هم دقیقا همان دامنه ها را به صورت ادان دامین تعریف کنید این کار به صورت ظاهری انجام می شود تا سرویس هاست مقصد بتواند ایمیل شما را در بخش Email Accounts نمایش دهد.

لطفا امتیاز بدید
از این مطلب خوشتان آمد؟
دیدگاه های کاربران
۰ دیدگاه
هیچ دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اگر تمایل داشتید می توانید از طریق فرم بالا دیدگاه جدیدی ارسال کنید.