بررسی بازی Rage 2 جهانی خالی اما پر از هرج و مرج

02 مه 2022
4/5 - (4 امتیاز)

هنگام بررسی بازی Rage 2 متوجه شدیم که این بازی مکانیک های جدید و شگفت آوری را همراه خود عرضه نمی‌کند، اما ایده‌های سوار شده بر جهان باز این بازی آن را به یک مکان سرگرم‌کننده و دیوانه‌ وار و پر از هرج و مرج  تبدیل می‌کند. بازی‌های جهان آزاد نژادی عجیب و غریب از بازی‌های ویدئویی هستند. نژادی قدیمی اما محبوب که گیمر ها آنها را مکانیک های تلفیقی و مرزهایی بزرگ میشناسند. برخی از این بازی ها به اکشن و هرج و مرج زیاد و بعضی به داشتن دنیایی جذاب برای گشت و گذار شناخته می‌شوند که گیمر را وادار به جستجو و کشف راز های این بازی ها میکند.  با بررسی بازی Rage 2 متوجه شدیم که این بازی در بین این دسته قرار می‌گیرد. با بخش بازی و سرگرمی پرشین مگ با ما باشید.

نگاه کلی و بررسی بازی Rage 2

بررسی بازی Rage 2 جهانی خالی اما پر از هرج و مرج

من در طول زمان بررسی بازی Rage 2 هیچوقت حس نا امید شدن را تجربه نکردم. مبارزات بازی هیجان انگیز است. لذت یاد گرفتن توانایی جدید که روش حرکت یا مبارزه را به اشکال مختلف تغییر می‌دهد همیشه حس تازه بودن به بازی می‌دهد. اما مأموریت های تکراری که در کشتن و از بین بردن همه چیز خلاصه میشود و در تمام گیم وجود دارد باعث تکراری شدن و گاهی خسته شدن میشود.

اما جدا از این ها، بعد از سری بازی های Doom، هیچ بازی سینگل پلیر دیگری با سرعت بالا و مکانیک های شوتینگ لذت بخشی همانند بازی Rage 2 تجربه نکرده ام. واضح است که توسعه دهندگان این بازی، Avalanche و id، برخی از مکانیک های بازی Doom را به این بازی در مقیاس بزرگتر منتقل کردند، که باعث شد این بازی به طور قابل‌توجهی متفاوت و پر جنب و جوش تر نسبت به بازی های هم سبک خود یعنی borderlands و farcry باشد.

داستان و شخصیت ها

بررسی بازی Rage 2 جهانی خالی اما پر از هرج و مرج

در این بازی داستان نسخه اول را ادامه می‌دهد اما با بررسی بازی Rage 2  متوجه شدیم که لازم نیست نسخه اول ‏را بازی کنید تا داستان این بازی را درک کنید. در این دنیا یک شهاب سنگ هر چیزی که در سطح زمین وجود دارد را نابود کرده است و تنها موجوداتی که در پناهگاه های زیرزمینی به اسم آرک پناه گرفته بودند جان سالم به در بردند که شباهت زیادی به بازی Fallout دارد. نکته ای که هنگام بررسی بازی Rage 2  توجه ما را جلب کرد این بود که این بازی تقریبا یک ریبوت برای نسخه اول است چرا که همانند آن بازی شما باید جلو مهاجمان فاشیستی به نام Authority، که هرچیزی را که در سر راه خود می‌بینند نابود می‌کنند را بگیرید.

در طول این داستان، هیچ پیشرفت شخصیتی برای هیچ کدام از کرکتر ها وجود ندارد، هیچ تصمیمی گرفته نمیشود، و از تعداد انگشت شماری از کرکترهایی که شما در طول بازی با آن‌ها ملاقات می‌کنید، تنها Doctor Kvasir که از نسخه قبل بازی بازگشته است، به لطف رفتار عجیب و غریب خود، کاملا به یاد ماندنی و جالب است. شخصیت General Cross نیز این بار شخصا به عنوان یک حاکم ظالم شیطانی که معتقد است بشریت مسیر خود را طی کرده‌است و باید با  جهش‌یافته‌های سایبرنتیک جایگزین شود، باز می‌گردد. این شخصیت هیچ عمقی ندارد و برای ایدیولوژی خود هیچ بحثی نمی‌کند و هیچ توضیحی نمیدهد که باعث می‌شود این شخصیت به یک آدم بد کارتونی تبدیل شود.

 گیم پلی و مبارزات

بررسی بازی Rage 2 جهانی خالی اما پر از هرج و مرج

ما در هنگام بررسی بازی Rage 2 متوجه شدیم که کمبود عمق کرکتر ها و ضعف داستان بازی هیچوقت به نظر توسعه دهندگان مسأله مهمی نبوده است ، زیرا تمرکز اصلی این بازی، گیم پلی و اکشن و هیجان انگیزش است.  در اولین لحظه ای که در هنگام بررسی بازی Rage 2 تفنگ بر دست گرفتم، متوجه شدم  صدا گذاری اسلحه ها تا افکت هایی که همراه هد شات کردن و ترکیدن جمجمه ها ظاهر میشود و کشتن دشمنان را معلوم می‌کند، همگی سیستم شوتینگی برای این بازی تشکیل داده اند که فوق‌العاده لذت بخش و سرگرم کننده است. دشمنان در این بازی به ضربات و تیر هایی که می‌خورند واکنش های متفاوتی نشان می‌دهد. گاهی قسمتی از زره آنها جدا میشود یا از جای خود پا می‌شوند و با تکان خوردن جا خالی می‌دهند.  اگرچه هنگام بررسی بازی Rage 2 هیچوقت هوش مصنوعی دشمنان این بازی من را به وجود نیاورد، اما آن‌ها تهاجمی هستند و به طور کلی در حال حرکت هستند که باعث چالش در گیم پلی این بازی می‌شوند و به شما اجازه می‌دهد از مهارت هایی که کسب کرده اید،  در این بازی نهایت استفاده را ببرید.

مبارزات و جنبش ها و حرکت ها در این بازی  نسبتا معمولی شروع می‌شود، اما Rage ۲  به خوبی مکانیک های جدید در طول ۲۰ ساعت گیم پلی بازی توزیع می‌کند که باعث می‌شود همیشه حس تازگی در انجام مأموریت های اصلی و فرعی وجود داشته باشد.  به عنوان مثال، شما با توانایی بالا رفتن از لبه ها و  جاخالی دادن شروع می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد به سرعت از مسیر پرتابه‌های ورودی منحرف شوید و یا با سلاح سرد به سمت دشمن خود حمله ور شوید که حس خیلی لذت بخشی دارد. اما باز کردن پرش دوبل، نقشه بازی را به شکل بسیار بزرگی باز میکند و به شما اجازه می‌دهد به مکان های که قبلا دسترسی نداشتید بروید و به روش های جدید تر دشمنان خود را از پای در آورید. با کنار هم قرار دادن این مکانیک و سلاح های متفاوت، شما می‌توانید تعداد قابل توجهی از کمبو های مختلف را اجرا کنید و از گشت و گذار و هلاک کردن دشمنان خود حداکثر لذت را ببرید.

در نگاه اولیه هنگام بررسی بازی Rage 2 ، سلاح‌های بسیار استاندارد و عادی هستند که قابلیت ارتقا یافتن دارند،  اما اکثر آن‌ها قابلیت های مخفی جالبی دارند که زمانی دکمه alt را نگه دارید فعال می‌شوند. برای مثال شات گان ها از تفنگ های ساچمه ای به تفنگ های تبدیل می‌شوند که از فواصل طولانی دشمنان را به عقب پرت میکنند، راکت لانچر ها بر روی اهداف قفل میشوند، و رایفل ها  به حالت تک تیر، چند تیر یا تمام اتوماتیک تغییر حالت می‌دهند.  یک ابیلیتی  به نام Overdrive نیز وجود دارد که هد شات کردن دشمنان پر میشود و وقتی فعال شود، کارکرد تمام اسلحه ها فرق میکند و قدرت تخریب فوق‌العاده ای به شما برای از بین بردن دشمنانتان می‌دهد.

تنوع ماموریت ها

بررسی بازی Rage 2 جهانی خالی اما پر از هرج و مرج

اهداف ماموریت های بازی می‌توانست بهتر باشد. در زمان بررسی بازی Rage 2 متوجه شدیم که اهداف اکثر مأموریت های بازی مخصوصا در مراحل اولیه در کشتن تمام گون ها( دشمنان) خلاصه میشود. با توجه به این که کشتن دشمنان در این بازی لذت بخش است این آزار دهنده نیست، اما در عین حال ناامید کننده است که  Rage از تنوع ماموریتی که وجود داشته دارد، استفاده زیادی نکرده است. در اواسط بازی، گاهی اوقات در دنیای این بازی به جستجو و گشت و گذار می‌پردازید که این شامل فعالیت هایی مثل، محافظت از یک مکان در مقابل موج انبوهی از دشمنان،  جستجو برای از بین بردن انواع خاصی از اشیا، گیر افتادن در تله هایی پز از موجودات جهش یافته و غیره است.

بعد از از بین بردن هر گروه از دشمنان، به راحتی می‌توانید زمان زیادی را صرف پیدا کردن پول و لوت کردن دشمنان، یا ارتقا دادن توانایی های خود کنید. هر مکانی به طور مفیدی به شما می‌گوید که چه چیزهایی برای پیدا کردن باقی مانده‌است، اما در هنگام بررسی بازی Rage 2 متوجه شدم که تا زمانی که یک توانایی که برای پیدا کردن این اشیاء به شما کمک می‌کند را باز نکرده اید، صرف وقت برای این کار اشتباه است، چون حتی با باز کردن این توانایی نیز پیدا کردن این چیز ها می‌تواند  بسیار دشوار باشد که زیاد هم کار جالب و سرگرم کننده ای در مقابل مبارزات و کشتن دشمنان در این بازی نیست.

سخن آخر

در طول بررسی بازی Rage 2 متوجه شدم که این بازی با دنیای باز بزرگ خود و مجموعه گسترده‌ای از اسکیل ها برای قوی تر کردن کرکتر قابل کنترل، بسیار شبیه به یک تجربه جدید از بازی Farcry است که استایل خودش را دارد و با ایده‌های جدید برای مبارزه و عناصر آر پی جی، رنگ جدیدی به این فرمول قدیمی اما پرطرفدار بخشیده است. اگر چه که استودیو توسعه دهنده کاملا درک نکرده است که چه چیزی باعث می‌شود یک دنیای بازی جهان آزاد احساس زنده و پویا بودن کند و یا چطور از وسایل نقل خود استفاده خوبی بکند، اما به لطف سرعتو و انرژی الهام‌گرفته از سری بازی های Doom، مبارزات و شوتینگ این بازی هر لحظه جذاب و سرگرم‌کننده است که باعث می‌شود بازی Rage 2 به عنوانی قابل تحمل تبدیل شود که ارزش یک ‌بار امتحان را دارد.

4/5 - (4 امتیاز)
0
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان