بررسی فیفا 22 همون همیشگی در جلدی جدید

02 مه 2022
5/5 - (3 امتیاز)

امروز در بررسی فیفا 22 ، نسخه جدید از مجموعه بازی های شبیه‌سازی فوتبال شرکت EA با ما همراه باشید. به روز رسانی های گرافیکی فیفا ۲۲ و تکنولوژی ثبت انیمیشن های  جدید باعث شده که این بازی زیبا حس بهتری را القا کند، و اجرای تکنیک های حرفه ای و گل زدن از همیشه لذت بخش تراست. تغییرات کوچکی وجود دارد که قسمت کریر مود و فوتبال ولتا این بازی را بیش از هر سال بهبود می‌بخشد. با این حال، به غیر از آن تغییرات جزئی اما تا حد زیادی مثبت، این همان بازی فیفا 21 در جلدی جدید است که به این معنی است که پرداخت های درون بازی و سیاست های پول طلب شرکت EA مثل همیشه آماده است که جیب شما را خالی کند. با بخش بازی و سرگرمی پرشین مگ با ما باشید.

گرافیک و هوش مصنوعی

بررسی فیفا 22 همون همیشگی در جلدی جدید

هنگام بررسی فیفا 22 متوجه شدیم که اغلب چیزهای کوچک هستند که در قسمت گرافیکی جلب توجه می‌کنند، مانند حالتی که  پیراهن بازیکنان فوتبال به پوست و صورت دیگر بازیکنان برخورد می‌کند و تکون میخورد. در عین حال، هنوز شکاف آشکاری در سازگاری بین مدل‌های شخصیتی وجود دارد. پرطرفدارترین فوتبالیست‌های جهان با جزئیات قابل‌توجه، موهای کاملا شبیه به دنیایی واقعی ارائه شده‌اند، در حالی که مدیران تیم ها، به نظر می‌رسد که همه آن‌ها دارای سرهای متفاوت اما  بدن یکسان هستند. شکل و کیفیت چمن های زمین هم هیچوقت به زیبایی نسخه 22 نبوده است و این باعث شده که جو این بازی واقعی بودن استادیوم ها به شکل کامل گیمر هارو درگیر اتمسفر خود کند.

اگر شما یک فیفا پلیر هستید، می‌دانید که پیشرفت های گرافیکی بازی بسیار لذت‌بخش هستند، اما بخش گیم پلی در مقایسه با بخش های دیگر، پادشاه است. هنگام بررسی فیفا 22 متوجه شدیم که این جایی است که فیفا 22 پیشرفت معناداری داشته‌است. بیشتر پیشرفت‌ها در سال جاری را می توان به (هایپرموشن) نسبت داد، یک فن‌آوری جذب حرکت جدید که EA از آن استفاده می‌کند تا فیفا را مجبور کند تا با اضافه کردن بیش از ۴۰۰۰ انیمیشن جدید که از مسابقات فوتبال در  زندگی واقعی برداشته شده‌اند، احساس سیال بودن بیشتری در کنسول‌های جدید داشته باشد. هایپرموشن ممکن است مانند اصطلاحات بازاریابی گول زننده به نظر برسد، اما در واقع منجر به پیشرفت‌های محسوس در بازی میشود.

در طول بررسی فیفا 22 متوجه چندین جزئیات ریز جدید شدیم که بسیار جالب بودند. پاهای یک بازیکن فروارد هنگامی که رو به جولو حرکت می‌کند و  بعد از اینکه از گوشه زمین  توپ را شوت میکند به جهتی که شوت کرده است بر روی چمن سابیده می‌شود و می‌لرزد و رد از خود به جای می‌گذارد. بازیکنان میانی زمین به طور طبیعی پاس های قدرتمند تری می‌دهند و امیتازات بهتری در بخش دریبل دارند و بعد از استراحت بین دو نیمه انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت. بازیکنان هنوز هم با سر و صدا به یکدیگر برخورد می‌کنند و مسیر توپ را  حدس می‌زنند، اما این بار همانند نسخه های دیگر به تعدد اتفاق نمی‌افتد. به نظر می‌رسد که تنش‌ها و دعوا در بازی بهبود یافته‌اند، اما هوش مصنوعی بازیکنان پیشرفت قابل توجهی ای نداشته است. اینها همه بخشی از نکات کوچکی بودند که هنگام بررسی فیفا 22  متوجه آنها شدیم.

چه امکانات جدیدی اضافه شده است؟

در طول بررسی فیفا 22 متوجه شدیم که از طریق دست کاری ها و اصلاحات و ارتقا های کوچک، فیفا 22 همانند آنچه که همه از یک بازی شبیه سازی فوتبال انتظار دارن عمل کرده است، اما فاقد ویژگی‌های نسبتا بزرگی است که معمولا برای توجیه نسخه جدیدی از یک بازی که سالانه منتشر می‌شود از آنها استفاده میشود. حمله کردن در این بازی جالب و روان است، دفاع یک چالش واقعی و یک هنر برای تسلط است، اما حفظ دروازه چیزهای زیادی را برای مطلوب بودن ندارد و هوش مصنوعی آنها نیز ناقص است. حالت کریر مود بروزرسانی های لذت بخش کوچکی دریافت کرده‌است اما تغییر بزرگی که انتظار می‌رفت را در خود نداشت و فکر کنم  هیچوقت هم اضافه نشود. در همین حال حالت ولتا هنوزم هم تلاش میکنم خودش را در دل طرفداران جا کند. روی هم رفته، با بررسی فیفا 22 متوجه می‌شویم که  این‌ها پیشرفت کوچکی است که چیزهای زیادی برای لذت بردن ارائه میکند، اما چیز زیادی نیست که پرداخت پول کامل برای یک نسخه جدید را توجیه کند.

بررسی گیم پلی فیفا 22

فیفا ۲۲ بازی ای کندتر از فیفا ۲۱ است، اما این بدین معنی نیست که همه چیز در آن در مورد دفاع کردن است. بازیکنانی مثل رونالدو، یک مبارز واقعی برای مقابله برای گرفتن توپ هستند و با مکانیک جدید دویدن، اگر کمی دیر اقدام کنید دیگر نمی‌توانید به آنها برسید و توپ را از آنها بگیرید. این می‌تواند با جمع شدن چند بازیکن کنار دروازه نیز سخت و پیچیده تر شود و گاهی کنترل توپ کند. مکانیک جدید Icon Switch سعی می‌کند این مشکل را با دادن قابلیت تنه زدن و کنار زدن بازیکنان با کلیک کردن بر روی دکمه مناسب حل کند، اما هنوز هم به اندازه کافی سریع و قابل اعتماد  نیست، بنابراین توجیه کردن  وجود آن سخت است و در نهایت وقتی که زمانبندی استفاده از آن گذشته باشد، بلااستفاده است فقط باعث می‌شود در بازی گل های بیتشری زده شود.

به خاطر این تغییرات، هنگام بررسی فیفا 22 ، ما به ندرت بازی با نتیجه مساوی و بدون گل مشاهده کردیم. دروازبان هم هنگام بررسی فیفا 22  بر خلاف نسخه قبلی دست های روغنی ای نداشتند که همه توپ ها از دستشان در برود. با این حال بهترین دروازه بانان در این بازی نیست زیر فشار گل خواهند خورد . همچنین خیلی سخت‌تر است که از کنار آن‌ها به سادگی به صورت تک به تک عبور کنید، اما یه شوت  یا پاس فیک یا پرتاب توپ به سمت بالا آنها را گیج می‌کند. شوت های قدرتی از راه دور بازیکنان قوی نیز بسیار خطرناک شده است و می‌تواند چالشی برای دروازه‌بان ها در این بازی باشد.

بررسی بخش کریر

خارج از گیم پلی روان و لذت بخش، در سال جاری اصلاحات متعددی در حالت های اصلی فیفا صورت‌گرفته است. هیچ نکته انقلابی وجود ندارد که همه توجه ها را به صورت کامل به خود جلب کند، اما با بررسی فیفا 22 متوجه شدیم که تغییرات دقیق در اینجا و آنجا باعث شده‌است تا فیفا 22 با کم شدن زمان بارگذاری در کنسول های جدید و به روزرسانی های گرافیکی کیفیت کلی خود را افزایش دهد.

حالت کریر حالا اهداف سبک RPG مانند را در هر مسابقه‌ای که انجام می‌دهید ارائه می‌دهد که باید برای ایجاد رابطه با مدیر باشگاه خود آنها را کامل کنید. اگر شما بازیکن خود را خلق کنید این کار بسیار سرگرم‌کننده است چون شما یک صفحه عظیم از مهارت ها، استت ها برای ارتقا و پرک ها را برای باز کردن را دارید که رسیدن به آنها  به کل تیم کمک می‌کند. شما احساس می‌کنید که در حال ساخت یک فوتبالیست در یک باشگاه بزرگ هستید، و این می‌تواند زمانی در قرنطینه کرونایی به سر می‌بریم بسیار لذت بخش باشد. همچنین ساخت شخصیت خود به جبران لحظات کسل‌کننده ای که شما هیچ کنترلی بر روی تیم ندارید، کمک می‌کند.

بررسی بخش اولتیمت تیم

بررسی فیفا 22 همون همیشگی در جلدی جدید

با توجه به همه نکات اشاره شده، در زمان بررسی فیفا 22  متوجه شدم که مولتی پلیر این بازی چیزی است که بیشترین توجه را جلب می‌کند و لذت بخش است . نمرات بازیکنان همواره بر اساس عملکرد آنها در دنیای واقعی تغییر می‌کند پس همیشه یه حس تازگی در بازی وجود دارد. و روزهایی که شما قبل از مسابقه از ترس اینکه حریف شما به خاطر داشتن کنسول بهتر سری تر وارد بازی شود و گل بزند هم گذشته‌است،  پلی استیشن ۵ و یک اتصال قوی اینترنتی که تقریبا فرآیند بارگذاری را حذف می‌کند، بنابراین اگر پلک بزنید، صفحه ای که لودینگ اسکرین را نمایش می‌دهد از دست خواهید داد.

همواره خرید درون برنامه در این بازی وجود دارد و شما میتوانید با خرید پک های کارت، بازیکنان قوی تر را به تیم خود اضافه کنید و بازی ها را برای خود اسان تر کنید. اما هنوز هم می‌شود بدون خرج کردن، این سیاست کثیف شرکت EA را دور زد و از بازی با بازیکنان عادی هم در مود اولتیمت تیم لذت برد. با زمانی که در بررسی فیفا 22 صرف کردم،  توصیه نمی‌کنم که به خاطر چند کارت خوب، پول زیادی را به جیب شرکت EA بریزید چون مطمئناً بعد از چند ماه بازی کردن خسته کننده میشود و پول های از دست رفته نیز بر نمیگردد.

سخن نهایی

با بررسی فیفا 22  در میابیم که شبیه سازی فوتبال شرکت EA، نوید نسل بعدی فوتبال مجازی را می‌دهد و در حالی که هیچ چیزی را از نو اختراع نمی‌کند.  حمله و دفاع در بازی لحظه به لحظه جریان دارد و شما را درگیر خود می‌کند و تجربه یک فوتبال مجازی واقعی را می‌دهد. صرف‌نظر از باگ ها و تناقضات بصری، فیفا امسال هم یکی از متنوع‌ترین و لذت بخش ترین بازی‌های ورزشی مولتی پلیر در بازار است، و اضافه شدن موارد جدید در کریر مود و مکانیک های نوین، فیفا 22 را برای بازی جذاب‌تر کرده‌است.

5/5 - (3 امتیاز)
0
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان