معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

02 مه 2022
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین انیمیشن های سال 2022 منتشر شده و یا در حال اکران عمومی هستند. دنیای انیمیشن همیشه دنیای جذابی برای ما بوده. زمان زیادی از کودکی ما صرف دیدن انیمیشن های مختلف میشد و هنوز هم خاطرات زیادی از آن انیمیشن ها به جا مانده. فوتبالیست ها، باب اسفنجی، تام و جری، پت و مت و … بخشی جدا نشدنی از کودکی ما هستند. اما با اینکه این همه سال از آن روز های خاطره انگیز گذشته باز هم نسبت به انیمیشن همان حس را داریم. مخصوصا که جهان انیمیشن ها روز به روز پیشرفت کرده و به جذاب آن افزوده میشود. در این مقاله قصد داریم بهترین انیمیشن های 2022 را در کنار یکدیگر بررسی کنیم. اگر شما هم مثل من عاشق انیمیشن هستید لطفا تا انتهای مقاله همراه بخش فیلم و سریال پرشین مگ باشید.

 

لایتیر – Lightyear

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

داستان اسباب بازی ها جزو یکی از محبوب ترین فرانچایز های پیکسار به شمار میره. همه ما وودی و باز لایتیر رو که شخصیت های اصلی این انیمیشن هستند میشناسیم. حالا لایتر با یک اسپین آف برگشته. این انیمیشن به داستان زندگی باز لایتیر قبل از اینکه به زمین بیاد میپردازه. از صدا پیشه های معروفی که توی این انیمیشن هستن میشه به کریس ایوانز و تایکا وایتینی اشاره کرد. مک کین کارگردان این مجموعه انیمیشن موفقی مثل در جست و جوی نمو را در کارنامه خود دارد. باید منتظر خرداد ماه امسال ماند تا ببینم اکران باز لایتیر چه خواهد کرد. آیا انتظارات هواداران توی استوری را برآورده میکند؟ هیچ چیز معلوم نیست.

هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا – Hotel Transylvania: Transformania

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

سونی با انیمیشن هتل ترانسیلوانیا توانست محبوبیت بسیاری کسب کند. این انیمیشن جذاب ما را وارد یک دنیای فانتزی پر از هیولا کرد اما هیولاهایی که عاشقشان شدیم. سری چهارم این مجموعه قرار است داستانی متفاوت را روایت کند. داستانی که در آن هیولاهای هتل بخاطر اشتباهی، تبدیل به انسان میشوند و حالا باید در این کالبد جدید روزگاری نو سپری کنند. طرفداران هتل ترانسیلوانیا از سری چهارم آن و سونی انتظار زیادی داشتند که تا حد زیادی هم برآورده شد. اگر سری های قبلی این مجموعه را دیده اید اصلا ترانسفورمانیا را از دست ندهید که یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است. اگر هم سری های قبلی را تماشا نکرده اید همین حالا به پای تماشای آنها بنشینید.

سامورایی آتشین – Blazing Samurai

ایده فیلم انیمیشنی سامورایی آتشین، با نگاهی به فیلم زین‌های شعله‌ور ساخته مل بروکس شکل گرفته است. داستان این انیمیشن در مورد سگی به نام هنک است که رویای تبدیل شدن به یک سامورایی را در سر می‌پروراند. او در طول سفر خود به سرزمینی عجیب می‌رسد که ساکنان اصلی آن را گربه‌ها تشکیل می‌دهند. دراین بین او با جنگجویی شرور به نام ایکا چو ملاقات می‌کند که او را عمیقا به چالش می‌کشد. مینکوف یکی از دو کارگردان این اثر، ساخت فیلم شیر شاه محصول سال ۱۹۹۴ را درکارنامه دارد، همچنین کوتسیر هم یک انیماتور کهنه‌کار و کاربلد است و باید منتظر بود و دید نتیجه همکاری این دو نفر، چگونه فیلمی از آب درآمده است.

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

بچه های بد – The Bad Guys

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

کتاب داستان بچه های بد نوشته شده توسط آرون بلیبی در مورد پنج خلافکار است که با چالشی سخت روبرو میشوند. آقای پیرانا، گرگ، مار، کوسه و خانم رتیل در این داستان از نقش های اصلی هستند. کمپانی دریم ورک به کارگردانی پیر پری فال تصمیم گرفت این داستان رو به شکل انیمیشن ساخته و منتشر کند. از قضا ایده بدی هم از آب در نیامد و انیمیشن خوبی شد. اگر به دنبال یک انیشمین متفاوت و جدید هستید بچه های بد پیشنهاد خوبی برای شماست. شاید بچه های بد انتخابی توام با ارفاق برای بهترین انیمیشن های 2022 باشد اما تفاوت آن نیز با بقیه در همین است.

مینیون ها: طلوع گرو – Minions: The Rise of Gru

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

مینیون ها جزو انیمیشن هایی بود که تا مدت ها سری مستقل نداشت. یعنی انیمیشنی جداگانه نداشت تا فقط به داستان مینیون ها، این موجودات ریز زرد رنگ بپردازد. پس درخشیدن انیمیشن من شرور کمپانی Illumination تصمیم گرفت فیلم مستقلی برای آنها بسازد. اتفاقا این انیمیشن هم با واکنش های مثبتی مواجه شد و این قضیه سبب گشت تا کمپانی یک انیمیشن مستقل دیگر برای خود شخصیت گرو بسازد. انیمیشن مینیون ها: طلوع گرو پیرامون شخصیت گرو و داستان آن است. این روایت خواهد کرد که چگونه گرو فرماندهی مینیون ها را به دست گرفت.

گربه چکمه پوش: آخرین آرزو – Puss in Boots: The Last Wish

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

گربه چکمه پوش اولین بار در سری انیمیشن شرک سرو کله اش پیدا شد. این گربه بامزه با حربه چشم های درشتش و صدای خاطره انگیز آنتونیو باندراس موفقیت زیادی کسب کرد و توانست انیمیشن مستقل خود را داشته باشد. نسخه جدید گربه چکمه پوش یعنی آخرین آرزو داستان مستقلی از سری های قبلی دارد و افسانه ای جدید را روایت میکند. گربه چکمه پوش این سری وارد چالشی سخت میشود که حتی ممکن است به قیمت جانش تمام شود. تمامی این حماسه و کشمکش هاست که این انیمیشن را تبدیل به یک فیلم تمام عیار کرده و باعث میشود به پای آن بنشینیم.

انیمیشن مرد عنکبوتی: درمیان دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Across the Spider-Verse

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

امسال به شکل کلی انگار سال مرد عنکبوتی بود. از بازی ویدیویی گرفته تا فیلم و انیمیشن. فیلم اسپایدر من که با خلق داستانی متفاوت توجه علاقمندان به سینما را حسابی جلب کرد. ویدیوگیم آن هم با حضور ونوم رنگی جدید به خود گرفت و پلی استیشن فن ها را کمی امیدوار به آینده ساخت. اما انیمیشن آن معلوم نیست که چه سرنوشتی پیدا کند. از لحاظ درون مایه داستانی انگار که این سری از فرانچایز اسپایدر من حرف زیادی برای گفتن ندارد اما باز هم باید تا اکران آن صبر کرد. چراکه هنوز زمان زیادی باقی مانده.

بدون عنوان سوپر ماریو – Untitled Super Mario

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022

تقریبا هیچ اطلاعاتی درباره این انیمیشن در دسترس ما نیست. همانطور که از نامش پیداست سخت میتوان حدس زد که Illumination برای شخصیت محبوب نینتندو چه آشی پخته. تنها چیزی که فعلا از این انیمیشن میدانیم صدا پیشگان آن است. به جز حضور کریس پرت در نقش ماریو، هنرمندان دیگری همچون آنیا تیلور جوی، جک بلک و کیگان مایکل کی هم دراین فیلم به‌عنوان صداپیشه حضور خواهند داشت. انیمیشن بدون عنوان سوپر ماریو در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی برابر ۳۰ آذر ۱۴۰۱ اکران می شود.

سخن آخر

اینطور که پیداست امسال سال خوبی برای طرفداران انیمیشن است و آنها قرار است حسابی سرگرم شوند. البته که انیمیشن های خوب دیگری هم هستند که ما نمیتوانستیم همه آنها را در داخل مقاله قرار دهیم. به نظر شما کدام یک از این انیمیشن ها لیاقت عنوان بهترین انیمیشن های 2022 را خواهد داشت؟

 

5/5 - (2 امتیاز)
0
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان