ارز دیجیتال دییم یا لیبرا فیسبوک چیست؟

28 فوریه 2022
5/5 - (4 امتیاز)

لیبرا یک ارز دیجیتال است که توسط فیسبوک ایجاد شده است. ارز دیجیتال لیبرا به عنوان یک ارز جهانی ساده و کم کارمزد در نظر گرفته شده است. این پول دیجیتال در تلفن شما خواهد بود که می تواند برای هر خریدی که در آن ارز دیجیتال پشتیبانی می شود، استفاده شود. که در این مقاله از بخش ارز دیجیتال پرشین مگ به این سوال که ارز دیجیتال دییم یا لیبرا فیسبوک چیست می پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس می باشد. که به آن پول دیجیتال، پول الکترونیکی، ارز الکترونیکی نیز گفته می شود.

ارز دیجیتال دییم چیست؟

ارز دیجیتال دییم یا لیبرا یک سکه کامپیوتری است که در اکثر کشورهای جهان قابل دسترسی می باشد. ایده تئوریک دیم، آن را مانند انواع مختلف پول دیجیتالی ناپایدار می کند. دییم ها بر اساس کنوانسیون بلاک چین هستند. به همین ترتیب، آن ها برای تجارت اینترنتی استفاده می شود. ارزش این ارز برابر با برآورد اشکال پولی فیات خواهد بود که مشتریان برای تجارت از آن استفاده می کنند. این اکوسیستم گروهی از بلاک چین یکپارچه به وجود آمده است که دارای اشکال پولی مجازی و مدیریت های مبتنی بر ارزش می باشد. مشتریان با سیستمی محافظت شده، ایمن، ساده روبه رو خواهند بود. این سیستم مدیریت های همچون رمزگذاری ارزش، مبادله پیشنهادات و منابع کریپتوکوین، معاملات پول رمزنگاری، تجارت آنلاین، خرید کارت پلاتین، مبادلات تجاری و مبادله اقلام و غیره را ارائه می دهد.

دییم چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال دییم یا لیبرا فیسبوک چیست؟

ارز دیجیتال دییم می‌تواند توسط برنامه‌ های کیف پول ارز های دیجیتال خریداری، نگهداری و استفاده شود. با نقدینگی دلار می توانید توکن های لیبرا را دریافت کنید. ارز دیجیتال را می توان در هر کسب و کاری که از آن پشتیبانی می کند استفاده کرد. فیس‌بوک در حال توسعه یک سرویس کیف پول دیجیتال است که می‌تواند این توکن‌ها را به نام Calibra نگهداری و مصرف کند. از آنجایی که افراد ارز محلی خود را با توکن مبادله می کنند، انجمن اطمینان حاصل می کند که توکن ها توسط سبدی از ارزها و اوراق بهادار اصلی پشتیبانی می شوند. این سبد به ارز دیجیتال اجازه می دهد تا قیمت نسبتاً ثابتی داشته باشد. انجمن Diem به عنوان یک نهاد نظارتی برای ارز دیجیتال عمل خواهد کرد و تنها توسط فیس بوک اداره نخواهد شد. در عوض، انجمن از 28 شریک موسس تشکیل شده است که شامل Mastercard، Visa، eBay و تعدادی دیگر از شرکت ها می شود. فیس بوک مانند سایر اعضای انجمن حق یک رای دارد. ارز دیجیتال لیبرا از فناوری بلاک چین استفاده می کند. با این حال، این یک ارز بلاک چین واقعی نیست زیرا به طور کامل غیرمتمرکز نیست. فقط اعضای انجمن Diem می توانند به دفتر کل معاملات دسترسی داشته باشند.

چرا ارز غیرمتمرکز برای برخی افراد هیجان انگیز است؟

خب، از لحاظ نظری، حذف بانک مرکزی از معادله، ارز را دموکراتیک می کند. در عمل، دقیقاً اینطور نیست. مت لوین از بلومبرگ این را خیلی مختصر توضیح داده است، بنابراین من فقط می خواهم او را تفسیر کنم. درست است که اینترنت، از برخی جهات، غیرمتمرکز است، زیرا توسط دولت یا یک شرکت خاص کنترل نمی شود. اما نتیجه این است که برخی شرکت‌های بزرگ فناوری بیشتر زیرساخت‌ها را اجرا می‌کنند: جستجوی اینترنتی گوگل است، ایمیل جی‌ میل است، رایانش ابری که اکثر وب‌سایت ها را نیرو می‌دهد آمازون است. لوین می نویسد: اثر دموکراتیک باز بودن و تمرکز زدایی اینترنت با صرفه جویی گسترده در مقیاس و اثرات شبکه ای که تمایل دارد قدرت را در چند برند بزرگ متمرکز کند، خنثی می شود. فیس بوک می خواهد برنده بزرگ ارزهای دیجیتال باشد.

مزایای استفاده از دییم چیست؟

ارز دیجیتال دییم یا لیبرا فیسبوک چیست؟

  • انتقال ارز دیجیتال دییم بسیار سریعتر از حواله بانکی است در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که باید از Diem هنگام راه‌اندازی استفاده کنید، اولین و واضح‌ترین دلیل این است که تبادل Diem در مقایسه با مبادله ارزهای فیات غیر دیجیتال بسیار سریع‌تر خواهد بود. در حال حاضر، وقتی حواله بانکی انجام می دهید، بانک های فرستنده و گیرنده باید در مورد معامله به توافق برسند. این ممکن است تا چند روز طول بکشد. در مقابل هنگامی که دلارهای دیم را ارسال می کنید، فقط گره های اعتبارسنجی شبکه Diem باید موافقت کنند. این امر زمان انتقال و پردازش را برای مصرف کنندگان، مشاغل و ارائه دهندگان خدمات پرداخت به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بدون نیاز به اتصال به شبکه کارت، دییم انتقال پرداخت دیجیتال را سریع، آسان و بدون دردسر انجام می دهد.
  • هر کسی می تواند با دییم نقل و انتقالات انجام دهد، هدفش این است که انتقال پولی را برای همه در دسترس قرار دهد. به گفته انجمن دییم، مزیت اصلی دیم این است که فراگیری مالی را ترویج می کند. آمارها نشان می دهد که حدود 31 درصد از جمعیت جهان در حال حاضر از بانک اسفاده نمی کنند. این 1.7 میلیارد نفر هستند که با دییم، می‌توانند فوراً پول خود را بدون نیاز به بانک مبادله کنند. تنها چیزی که نیاز دارید یک تلفن هوشمند متصل به اینترنت است. چیزی که فیس بوک سال هاست روی پروژه هایی مانند اتصال فیس بوک روی آن کار می کند. به طور خلاصه، دیم  یک تغییر بازی برای میلیون ها نفر بدون دسترسی به خدمات بانک داری سنتی است. به افراد امکان می دهد قبض ها را بپردازند، کالاها را بفروشند و آنلاین خرید کنند.
  • انتقال پول با دییم ارزان است دلیل دیگری برای استفاده از دلار دیم این است که کیف پول Novi در مقایسه با بانک سنتی شما کارمزد انتقال شفاف تر و کمتری دارد. به زبان ساده، ارسال Diem به شخص دیگری برای شما هزینه ای ندارد. بلافاصله، این دییم را به روشی ارزشمند برای مبادله پول تبدیل می‌کند به‌ویژه اگر در حال ارسال پول به خارج از کشور هستید.

لیبرا چگونه کار می کند؟

تا به حال شما اصول اولیه Libra را می دانید. به ارز محلی نقد کنید، لیبرا را دریافت کنید، آنها را مانند دلار خرج کنید بدون کارمزد تراکنش های بزرگ یا نام واقعی خود، هر زمان که خواستید آنها را نقد کنید. اگر این همه چیزی است که برایتان مهم است، از خواندن دست بردارید و این مقاله را به اشتراک بگذارید. اما فناوری زیربنایی، انجمنی که بر آن حاکم است، کیف‌پول‌هایی که استفاده می‌کنید و روش پرداخت‌ها، همگی دارای جزئیات بسیار جذابی هستند. فیس بوک بیش از 100 صفحه مستند در مورد Libra و Calibra منتشر کرده است و ما مهمترین حقایق را بیرون آورده ایم. شیرجه بزنیم

تحولات اخیر در دییم یا لیبرا

به عنوان یک فناوری، در سال 2015 به طور کامل به بازار هجوم آورد. امروزه، آنها در حال شمارش معکوس برای راه اندازی ICO هستند. این بدان معناست که دییم انواع ارزها را در یک اکوسیستم به هم متصل می کند. این تحولات در چهار مرحله اصلی است که از سال 2017 تا 2020 بود اجرا شد. در سال 2017، آنها قصد داشتند 50 شرکت را در فهرست HYBSE قرار دهند. آنها همچنین می خواستند DIMCOIN را در سه صرافی گسترده ارائه دهند.

آیا باید در دییم سرمایه گذاری کنید؟

همه سرمایه گذاری ها با ریسک های ذاتی همراه هستند و ارز های دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ارز های دیجیتال حتی می توانند ریسک بیشتری نسبت به برخی سرمایه گذاری های سنتی داشته باشند. این فناوری در مراحل ابتدایی قرار دارد به همین علت قیمت این ارز ها دچار نوسانات بالایی می باشد.گفته می‌شود، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین در سال 2021 قیمت‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند. PayPal اکنون از خرید و فروش ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. اپل نیز در حال بررسی و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال می باشد.دلایل خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرند، در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید برای سرمایه گذاری Diem در نظر بگیرید.

ارزش پایدار

ارز دیجیتال دییم توسط دارایی هایی از جمله پول نقد، معادل های نقدی و اوراق بهادار دولتی بسیار کوتاه مدت پشتیبانی می شود. برخی تحلیلگران بر این باورند که استیبل کوین ها آینده ارزهای دیجیتال خواهند بود، حداقل آن چیزی که منجر به پذیرش و استفاده از جریان اصلی خواهد شد. از آنجایی که دارایی های ملموس آنها را پشتیبانی می کند، افراد، مشاغل و سرمایه گذاران می توانند این اطمینان را داشته باشند که می توانند به راحتی سکه های Diem را بدون مشکل با ارز محلی مبادله کنند. این بدان معناست که دییم احتمالاً نقدینگی بیشتر و نوسانات کمتری نسبت به سکه هایی مانند بیت کوین خواهد داشت.

فناوری بلاک چین

بلاک چین پایه و اساس این ارز دیجیتال است. این فناوری دارای آخرین پیشرفت ها در امنیت، حریم خصوصی و شفافیت است. فناوری بلاک چین غیرمتمرکز است، به این معنی که مالک یا کنترل کننده واحدی برای شبکه وجود ندارد. تکنیک های اعتبارسنجی هر تراکنش را برای جلوگیری از کلاه برداری بررسی می کند. تمام سوابق موجود در دفتر کل دقیق هستند.

انجمن دییم

یک سازمان عضو مستقل پشت این پروژه وجود دارد. انجمن دییم مسئولیت اداره شبکه و توسعه پروژه را برعهده دارد. شورایی متشکل از یک نماینده ، انجمن را اداره می کند.این انجمن بر عملکرد سیستم پرداخت نظارت دارد و مطمئن می شود که همه چیز ایمن و مطابقت دارد. اعضا گره‌های اعتبارسنجی را اجرا می‌کنند و امنیت و دقت شبکه را تضمین می‌کنند.

5/5 - (4 امتیاز)
0
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان