Metaverse دری به سوی جهانی نوین

04 فوریه 2022
5/5 - (4 امتیاز)

متاورس

 

– متاورس (Metaverse) یا فرا جهان تازه‌ ترین واژه‌ و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است.


به متاورس (Metaverse) خوش آمدید. احتمالا در مورد واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت ترکیبی (MR)، توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بلاک چین و ارزهای دیجیتال شنیده‌ اید. با این حال، چیزی که ممکن است ندانید این است که این فناوری ها به کجا پیش می روند. در حالی که به نظر نمی رسد این فناوری های دیجیتال هنوز برای زندگی روزمره شما ضروری باشند، به زودی ضروری خواهند بود. زیرا این فناوری‌ ها همگی منجر به ایجاد محیط‌ های مجازی همه‌ جانبه و همیشه روشن می‌ شوند که به طور یکپارچه در دنیای واقعی ما با میلیاردها نفر در تعامل با آن و یکدیگر قرار می‌گیرند، که به عنوان «متافوره» نیز شناخته می‌ شود.

 

تصور کنید که اینترنت زنده شده یا دست‌ کم به صورت سه بعدی ارائه شده است. در این صورت یک (محیط مجازی) شکل می‌ گیرد که می‌ توانید به جای تماشای آن روی صفحه نمایش، وارد آن بشوید. بدین ترتیب، با دنیایی از بخش‌ های مجازی بی‌ پایان و به هم پیوسته مواجه می‌ شوید که در آن افراد می‌ توانند با استفاده از هدست‌ های واقعیت مجازی، عینک‌ های واقعیت افزوده، برنامه‌ های گوشی‌ های هوشمند و یا سایر ابزارهای مشابه یکدیگر را ملاقات کنند، با هم درس بخوانند و کار و بازی کنند. این دنیای جدید همچنین جنبه‌ های دیگر زندگی برخط (‌آنلاین) مانند خرید و فعالیت در رسانه‌ های اجتماعی را نیز در بر می‌ گیرد.

 

metavers

– متاورس (Metaverse) چیست؟


متاورس از دو واژه”متا(Meta) به معنی فراتر و “یونیورس(Universe) به معنی جهان تشکیل شده. در کل، معنی واژه متاورس، “فرا جهان(Metaverse) است.

شما در متاورس (Metaverse) میتوانید به کار های سیار زیادی بپردازید ازجمله خرید و فروش یا ساخت (NFT) ان اف تی برای کسب درآمد های پر سود و خرید زمین دیجیتالی برای فروش و یا حتی اجاره دادن آن برای برگزاری جلسات کاری مهم و یا برگزاری مهمانی ها در متاورس و همینطور معامله کردن ارز های متاورسی و بازی های متاورسی که در ازای بازی کردن به شما ارز یا ایردراپ ذاذه میشود.

 

metaverse world

– جایگاه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در متاورس


به نظر می‌ رسد دنیای متاورس قرار است در کنار دارایی‌ های دیجیتال فراهم‌ کننده دسترسی برون‌ منطقه‌ ای به خدمات و محصولات، و به لطف راه‌ حل‌های هویت دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که به آواتارهای دیجیتالی واقعا پایدار کمک می‌کنند، ارزش‌ هایی مانند دسترسی بدون نیاز به کسب اجازه، مقاومت در برابر سانسور، امنیت و عدم تمرکز که صنعت بلاک چین بر پایه آن بنا شده‌ است را به ارث ببرد. در حال حاضر، پروژه‌ های متاورس و پلتفرم‌ های رسانه اجتماعی رمز ارزی زیادی در دست توسعه هستند و مزیت بزرگ فنی و اولیه‌ ای نسبت به عرضه‌ های دارای پشتوانه شرکتی دارند که باعث عمومی ماندن آن‌ ها می‌ شود.

 

با این وجود، متصدیان تکنولوژی در نهایت با هدف هدایت توسعه متاورس و شکل‌ دهی به آن مطابق تصورات خود، به دنبال تاثیرگذاری و اعمال قدرت بر زیرساخت‌ های بلاک چین خواهند رفت. در هر حال، با توجه به پیش‌ بینی رشد ترکیبی سالانه 13.1 درصدی صنعت متاورس طی چند سال آینده و رشد 32.4 درصدی برای حوزه فناوری بلاک چین حداقل تا سال 2025، انگیزه مالی قوی‌ تری در متاورس وجود دارد.

 

توکن‌ های غیر مثلی نیز نقش بنیادینی در دنیای متاورس (Metaverse) ایفا کرده و مالکیت کامل کاراکترها، آیتم‌ های کسب‌ شده در داخل بازی و حتی زمین‌ های مجازی را به کاربران می‌ دهند. یک توکن غیرمثلی از یک ملک مجازی 259 پارسلی (واحد شمارش قطعه زمین) در دیسنترالند اخیراً به قیمت بیش از 900.000 دلار، بزرگترین فروش تاریخ تا کنون، فروش رفته‌ است.

دنیای متاورس

– چگونه وارد متاورس شویم؟


برای ورود به دنیای متاورس باید در ابتدا به سراغ یک پلتفرم متاورسی بروید که دارای اعتبار زیادی باشد. در حال حاضر متاورس (Metaverse) بلاک توپیا و متاورس فیسبوک بسترهای خوبی برای ورود به این دنیای جدید هستند که می توانید از آن ها استفاد کنید. شرکت فیسبوک هر روزه از تلاش های جدید خود در زمینه متاورس رونمایی می کند که شما هم می توانید در این بخش فعالیت خود را آغاز کنید. بسترهای متاورسی هر روز در حال گسترش هستند که بدون شک فرصت های زیادی برای شما به وجود می آورند.

 

نماد متاورس در ارزهای دیجیتال نیز شامل ارزهای مختلفی همچون مانا و سند می شود. این ارزها به دلیل متاورسی بودن در سال های اخیر رشد بسیار بالایی را تجربه کرده اند. بسترهایی نظیر دیسنترالند و سندباکس هم برای ورود به متاورس به شما پیشنهاد می شوند که در نهایت این شما هستید که باید از بین این گزینه ها یکی را انتخاب کنید.

منتظر اخبار جدید از دنیای متاورس و ارز های دیجیتال باشید…

5/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان