NFT چیست یا توکن های غیر قابل تعویض | هر آنچه که باید بدانید…

02 مارس 2022
4.5/5 - (11 امتیاز)

n f t

 

– NFT یا Non-Fungible Tokens:


NFT یا Non-Fungible Tokens یکی از اصطلاحاتی است که اخیرا در سرفصل ها قرار گرفته است. در حالی که اخبار مربوط به NFT ها که میلیون ها دلار به فروش می رسند به طور فزاینده ای متداول شده اند. بسیاری هنوز در مورد معنای واقعی این اصطلاح سردرگم هستند.

 

– NFT چیست؟


این توکن‌ ها دارایی‌ های دیجیتالی هستند که در سابقه تراکنش‌ های نگهداری شده در رایانه‌ های شبکه یا زنجیره‌ های بلوکی وجود دارند. بلاک چین به عنوان یک دفتر کل عمومی عمل می کند یعنی به هر فردی اجازه می دهد تا صحت توکن غیرقابل تعویض و مالک آن را تایید کند. توکن ها غیر قابل تعویض هستند، به این معنی است که نمی توان آنها را با دارایی مشابه دیگری با همان ارزش مبادله و خرید و فروش کرد.

 

– NFT از چه چیزی تشکیل شده است و چگونه می توان آن را خریداری کرد؟


درست مانند ارزهای دیجیتال، مردم می توانند NFT ها را در پلتفرم های تخصصی مانند Mintable، OpenSea، Nifty Gateway و Rarible خریداری یا بفروشند. داده های هر تراکنش مربوط به توکن در بلاک چین ثبت می شود.

NFT ها به هنر دیجیتال محدود نمی شوند. آنها می توانند در اشکال مختلف مانند موسیقی، ویدیو، تصویر و متن و غیره وجود داشته باشند. کاربران می توانند حتی توییت ها را به عنوان NFT خریداری و بفروشند، اگر منحصر به فرد باشند.

NFT ها به دلیل افزایش قیمت ها در بین سرمایه گذاران بسیار محبوب هستند. آنها می توانند پس از مشاهده افزایش قیمت آن را نگه دارند و بفروشند. برخی از خریداران NFT ها را در عرض یک روز می فروشند، برخی آن را برای چند روز نگه می دارند تا سود کسب کنند.

توکن ها می توانند مشکلات هنرمندان مربوط به کسب درآمد از آثار هنری را حل کنند. با NFT، هنرمندان می توانند هر بار که توکن فروخته می شود، حق امتیاز دریافت کنند.

در حال حاضر، بازار NFT ها شاهد رونق است و بازیگران بالیوودی سلمان خان، آمیتاب باچان و سانی لئون و رپر های آمریکایی سنوپ داگ و امینم وارد ااین عرصه شدند.

 

NFT 2

 

– این حوزه چه مشکلاتی را در بر میگیرد؟


هیچ تضمینی برای سود ثابت با NFT وجود ندارد زیرا این بخش تنظیم نشده است. مشکل دیگر NFT ها این است که هیچ کس نمی تواند از ارزش آن مطمئن باشد. اگر هیاهو به هر دلیلی پایان یابد، سرمایه گذاران ممکن است با ضررهای هنگفتی روبرو شوند. فرآیند های فنی درگیر در تجارت توکن ها نیز می تواند برای بسیاری از خریداران دلهره آور و پیچیده باشد.

پروسه خرید توکن‌ های غیرقابل تعویض شامل هزینه‌ هایی برای پرداخت برای تراکنش‌ های رایانه‌ ای پر انرژی یا استخراج است که برای تایید هر تراکنش لازم است. فرآیند استخراج معادن نیز مورد توجه کارشناسان محیط زیست قرار گرفته است، آنها اظهار داشته اند که مقدار انرژی تولید شده توسط این فرآیند گازهای گلخانه ای زیادی منتشر می کند که به نوبه خود منجر به گرم شدن سیاره می شود.

4.5/5 - (11 امتیاز)
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان