روسیه در برابر اوکراین و ارز دیجیتال

05 مارس 2022
5/5 - (3 امتیاز)

crypto war

 

– رونق بیت کوین با سقوط روبل روسیه: بازار کریپتو چه نقشی در جنگ اوکراین دارد.


در حالی که روبل روسیه تحت تحریم ها کمان می کند، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال افزایش هستند. و این گمانه زنی را برانگیخت که استفاده از آنها می تواند به مسکو برای دور زدن محاصره اقتصادی غرب کمک کند.

تهاجم روسیه به اوکراین جرقه تحریم‌ های اقتصادی زیادی را از سوی دولت‌ های سراسر جهان به دنبال داشته است. که باعث سقوط ارزش پول روسیه به پایین‌ ترین سطح رکورد و افزایش شبح ابر تورم شده است.

در همین حال، تجارت کریپتو افزایش یافته است، با توجه به شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic، اوکراین خواستار کمک‌ های مالی به ارزهای دیجیتال برای حمایت از تلاش‌ های جنگی خود شده است. و تاکنون 35 میلیون دلار (31.5 میلیون یورو) جمع‌ آوری کرده است.

ارزش “سکه های میم” بیش از روبل است.

بر اساس داده های CoinMarketCap، ارزش بازار بیت کوین در سراسر جهان اکنون از روبل فراتر رفته است.

این بدان معناست که کل بیت کوینی که در سرتاسر جهان معامله می شود، در مجموع بیش از همه روبل های در گردش در سراسر جهان ارزش دارد.

پول روسیه در حال حاضر از نظر ارزش بازار پس از بات تایلند و پزو مکزیک در رتبه هفدهم قرار دارد.

ارزش روبل در حال حاضر حتی کمتر از Dogecoin است. یک ارز دیجیتال که در ابتدا به عنوان یک شوخی برای شوخی در مورد گمانه زنی های وحشیانه پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد شد.

روز چهارشنبه، میخایلو فدوروف، معاون نخست‌ وزیر اوکراین، اعلام کرد که کشورش هم اکنون کمک‌ های مالی را به صورت Dogecoin که “سکه میم” نیز نامیده می‌ شود، می‌پذیرد.

 

– کمانش روبل روسیه تحت تاثیر تحریم ها


متحدان غربی به دنبال مجازات روسیه برای حمله با تحریم‌ های مالی شدید، حذف برخی بانک‌ های روسی از سیستم پرداخت‌ های بین‌ المللی سوئیفت و مسدود کردن ذخایر بانک مرکزی روسیه هستند.

تحریم ها باعث شده است که روبل در برابر دلار به پایین ترین حد خود برسد و مردم روسیه را برای برداشت پول نقد در خارج از بانک ها صف بکشند.

با کاهش ارزش روبل و افزایش ریسک تورم شدید، بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفت تا نرخ بهره اصلی خود را در روز دوشنبه به 20 درصد افزایش دهد.

 

جنگ اوکراین

 

– اتحادیه اروپا در حال بررسی استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم ها است.


از آنجایی که تعداد بیشتری از روس‌ ها اکنون وسوسه می‌ شوند پول خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل کنند، مقامات اوکراینی از صرافی‌های ارز دیجیتال خواسته‌ اند تا کاربران روسی را مسدود کرده و دارایی‌های مرتبط با آنها را مسدود کنند. بسیاری از صرافی ها این تماس ها را رد کرده اند، برخی دیگر از اظهار نظر خودداری کرده اند.

رمزارزها با طراحی راهی برای دور زدن موسسات مالی سنتی هستند و موفقیت روزافزون آنها دولت های غربی را عصبی کرده است.

روسیه در حال حاضر سومین استخراج کننده بزرگ بیت کوین در جهان است. و ایران در گذشته از استخراج بیت کوین برای دور زدن تحریم های تجاری استفاده کرده است.

مقامات اتحادیه اروپا اعتراف می کنند که استخراج و تجارت کریپتو می تواند برای تضعیف تحریم های روسیه مورد استفاده قرار گیرد. و می گویند که در حال بررسی آن هستند.

یک مقام اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بروکسل به خبرنگاران گفت:

“ما می دانیم که راه هایی برای دور زدن تحریم ها و تلاش های مختلفی برای دور زدن تحریم ها وجود دارد. ما در حال بررسی این موضوع هستیم.”

5/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب علی شریفی

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های پرشین میزبان